Narzędzia dostępności

Dodatkowe narzędzia

Piątek, 6 marca 2020

Wychowankowie warszawskiego Zespołu Szkół Specjalnych odwiedzili Pałac Prezydencki

  |   Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki Wychowankowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie odwiedzili Pałac Prezydencki

W lutym Małżonki Prezydentów Polski i Macedonii Północnej złożyły wizytę w Zespole Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie. Ośrodek zajmuje się edukacją oraz wychowaniem dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Zaproszeni przez Agatę Kornhauser-Dudę wychowankowie wraz z opiekunami odwiedzili dziś Pałac Prezydencki.

 

Bardzo Wam dziękuję, że przyjęliście zaproszenie do Pałacu Prezydenckiego, jest mi bardzo miło – mówiła Pierwsza Dama. Podziękowała też za niedawną możliwość odwiedzenia szkoły. – Jestem absolutnie zachwycona, macie wspaniałe warunki do nauki i rozwijania zainteresowań – powiedziała.

 

 

W piątek dzieci dowiedziały się o przeznaczeniu znanej z telewizji Sali Kolumnowej, o obowiązkach należących do Pierwszej Damy i o lekcjach języka niemieckiego, których Agata Kornhauser-Duda udziela w Pałacu. Uczniowie kochają sport: pływają, jeżdżą m.in. na hulajnodze i rolkach, grają w badmintona, tenisa stołowego i bocce, wielu z nich jest zawodnikami Olimpiad Specjalnych. Na temat treningów, startów w zawodach i zdobytych medalach Pierwsze Damy Polski i Macedonii Północnej rozmawiały z młodzieżą podczas wizyty w placówce. Z kolei dziś Agata Kornhauser-Duda opowiedziała o inauguracji Ogólnopolskich Zimowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych, w której uczestniczyła kilka dni temu. Czytaj więcej >>> 

Zakopane i Bydgoszcz będą gościć u siebie blisko 500 sportowców z niepełnosprawnością intelektualną rywalizujących w 6 dyscyplinach zimowych, a honorowy patronat nad wydarzeniem objęła Agata Kornhauser-Duda. 

 

 

Zobacz także: Małżonki Prezydentów Polski i Macedonii Północnej z wizytą w Zespole Szkół Specjalnych w Warszawie Goście Pierwszej Damy przygotowali wiele pytań o jej wizyty w szkołach i ośrodkach szkolno-wychowawczych, spotkania ze współmałżonkami prezydentów i rozmowy z grupami zwiedzającymi siedzibę głowy państwa. – Ze spotkań z ludźmi czerpię wiele energii, bardzo je lubię – przyznała Agata Kornhauser-Duda. Wychowankowie ośrodka byli też ciekawi gdzie mieszka Para Prezydencka i czy w Pałacu są tajne przejścia. Sami mówili o ulubionych przedmiotach szkolnych, dyscyplinach sportowych i marzeniach, a najmłodsze dzieci zaprezentowały wesoły taniec.

______________________________________

 

Zespół Szkół Specjalnych nr 85 im. Eunice Kennedy Shriver jest placówką zajmującą się edukacją oraz wychowaniem dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim oraz z niepełnosprawnością sprzężoną. Zespół składa się z dwóch placówek: szkoły podstawowej i przysposabiającej do pracy. Do szkoły podstawowej uczęszczają uczniowie w wieku od 6 do 20 lat. Szkoła przysposabiająca do pracy dedykowana jest młodzieży i osobom dorosłym do 24 roku życia, a celem nauczania jest przede wszystkim wszechstronne, wieloprofilowe przysposobienie do pracy, kształtowanie kompetencji osobistych, społecznych i zawodowych, a także umiejętności przydatnych w dalszej aktywizacji zawodowej. (KS)

 

 

Poleć znajomemu