Pierwsza Dama wspiera Choinki Jedynki

Rozpoczęła się 19. edycja akcji charytatywnej "Choinki Jedynki". Małżonka Prezydenta już po raz szósty wspiera inicjatywę swoim patronatem i podarunkami. Przedmioty trafią na licytację w przyszłym tygodniu.
Dzisiaj w Pałacu Prezydenckim Pierwsza Dama spotkała się z Agnieszką Kamińską, Prezes Polskiego Radia, której przekazała wykonany przez siebie bożonarodzeniowy obrazek z życzeniami dla osoby, która wylicytuje pracę. Na rzecz akcji Małżonka Prezydenta podarowała także złoty naszyjnik, który założyła podczas ostatniej audiencji u Papieża Franciszka.
Zobacz także: Choinki Jedynki 2019 Pierwsza Dama przygotowała świąteczne ozdoby w ramach akcji „Choinki Jedynki” Małżonka Prezydenta RP wspiera Choinki Jedynki Co roku w gmachu głównym Polskiego Radia gościli znani i lubiani przedstawiciele świata kultury, rozrywki, nauki i sportu, którzy przygotowując niepowtarzalne prace działali na rzecz osób potrzebujących. W tym roku - ze względu na trwającą pandemię - inauguracja akcji nie mogła odbyć się w tradycyjny sposób, ale wybrane przez znanych darczyńców przedmioty od 30 listopada do 4 grudnia będą licytowane na antenie radiowej "Jedynki". Dzięki słuchaczom Programu 1 Polskiego Radia rok temu zebrano łącznie 80 189 złotych.
Wsparcie ze zbiórki otrzyma Fundacja Anny Dymnej "Mimo wszystko” oraz Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Psychiatrii i Opieki Środowiskowej prof. Andrzeja Cechnickiego. 5 grudnia, podczas wielkiego finału, na licytację trafi też 20 prac dzieci wyróżnionych przez jury w konkursie rysunkowym "Tajemnice Świąt Bożego Narodzenia" oraz 12 prac podopiecznych obu organizacji.
W czwartek w siedzibie głowy państwa Pierwsza Dama i Prezes Polskiego Radia rozmawiały o tegorocznej edycji wydarzenia oraz o niezwykle potrzebnym obecnie wsparciu seniorów. To oni są szczególnie narażeni na zakażenie koronawirusem, ale też na skutki izolacji społecznej. Działania prowadzone przez PR mają na celu informowanie osób w zaawansowanym wieku o profilaktyce i sposobach uzyskiwania pomocy. Jednak celem kampanii jest także zachęcanie słuchaczy do pomocy najbliższym i sąsiadom oraz angażowania się w inicjatywy społeczne wspierające seniorów. W ofercie programowej kilku stacji prowadzone są także audycje dedykowane seniorom m.in. słuchowiska, reportaże, audycje poradnicze, rozmowy. Ponadto jedna z redakcji prowadzi korespondencję elektroniczną i tradycyjną ze słuchaczami oraz realizuje dyżury telefoniczne. (KS)